BESEDY PRO RODIČE VE ŠKOLKÁCH:
Jmenuji se Iva Řehůřková a jsem dlouholetá učitelka MŠ, proto můžu předat zkušenosti za skoro 30 let praxe v práci s předškolními dětmi - např. zrealizovat besedy pro rodiče
na různé téma:
-
1. „Jak si splním to, co chci“ – co je cílevědomost a proč vést děti k dokončení v započaté činnosti, obrázkové vizualizace.
-
2. „Jak vést děti k zodpovědnosti“ – zodpovědnost vůči sobě, druhým, v rodině, vlastním příkladem se děti učí nejlépe.
-
3. „Komunikace jako nástroj dobrých vztahů“ - napodobováním naší komunikace se děti naučí nejvíc.
-
4. „Proč vést děti ke schopnosti dobře spolupracovat“ – proč týmy zvládnou udělat víc než jednotlivci, dokáže se dítě ve skupině prosadit, ale i podřídit, silné a slabé stránky osobnosti.
-
5. „Úloha pohádky v životě dítěte“ – proč je pohádka pro život dítěte i dospělého tak důležitá.
-
6. „Význam zdravého životního stylu v životě dítěte předškolního věku“ - výživa, pohyb, spánek“ - čeho se vyvarovat a co naopak zařadit do jídelníčku tak, aby dítě prospívalo – poradenstvím ve výživě se zabývám od roku 2011 (certifikovaný poradce), důležitost pohybu a odpočinku, probereme i téma moderních technologií.
-
7. „Jaký temperament má vaše dítě, jaký máte vy a co s tím…“ – typy temperamentu, čím se vyznačují a jak na ně nejlépe reagovat.
-
8. „Způsob vyjádření lásky k dítěti i k partnerovi jako nástroj vzájemného porozumění“ – pokud se dítě cítí upřímně milované, bude ve všech oblastech života vnímavější vůči rodičovskému usměrňování.
-
9. „Co umí omluva a ocenění v životě dítěte i dospělého“ – umí se vaše dítě správně omluvit? Jakým způsobem se můžeme vzájemně ocenit?
-
10. „Jak prostředí a motivace ovlivňují náš postoj při zvládání strachu“ – vliv pohádek, původní rodiny, motivace i pojmenování pocitu při zvládání strachu.
-
11. „Co je zdravé sebevědomí a jak ho předat dětem“ – co dělat pro to, aby se naše sebevědomí dostalo na tu zdravou úroveň.
-
12. „Kam se ztrácí můj čas v běžném pracovním týdnu?“ – a kde ho vzít pro tak důležité věci jako je rodina, partner, děti.
-
13. „Do školy ano či ne?“ – podle čeho v domácím prostředí poznat, že je předškolák zralý do školy?
-
14. „Jak si poradit s emocemi – u sebe i u dětí“ – jak se chová náš mozek v náročných situacích, proč je dobré odvést z těla přebytečné napětí a umět preventivně pečovat o sebe.
-
15. „V pohodě poprvé do školky“ – pro rodiče nově příchozích dětí – jak a co udělat předem, aby nástup do školky byl v co největším klidu.